THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Saturday 5 May 2012

PBAKL 2012

Huhu, kali ni aku nak cerita pasal pengembaraan *eik? lebih2 nampak* aku ke PBAKL 2012.


PBAKL 2012 ni merupakan nama singkatan bagi Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2012 atau nama Englishnya, Kuala Lumpur International Book Fair 2012. Diadakan selama 10 hari dari 27hb. April - 6 Mei 2012 di Putra World Trade Centre (PWTC) @ nama Melayunya Pusat Dagangan Dunia Putra.


Aku ni pun dah lama sangat tak merasai kemeriahan suasana pesta buku, paling last sekali aku pergi pesta buku  KL ni pun masa aku darjah 4. Tu pun nasib baik sebab kebetulan aku ikut ayah aku yang ada kerja kat KL masa tuh. Haha!

Btw, aku tak akan sertakan gambar kemeriahan suasana pesta buku tu. Sori... T^T Tapi, apa yang pasti memang meriahlah. Orang pun ramai gila, kadang2 nak jalan pun susah. Lagi sayang, aku langsung tak berkesempatan nak jumpa dengan penulis-penulis novel / komikus kegemaran aku. Awawawa... Sangat rugi... T^T

Tapi, aku akan sertakan gambar-gambar 'habuan' aku di sana. Banyak gila novel and komik aku beli, rasanya aku habiskan RM100 baucar buku n RM70 duit aku sendiri.


Pac - Twinx #1 + #2
Sitrahaslee - Takaza #1 + #2
Tembakau - Kartini #1 + #2


Bahruddin Bekri - Skuad Halimunan
Aviltone - Hibrid
Nazry Salam - Komika: Ada Apa Dengan Komik?
Aman Wan (Pelukis) + Ain Maisarah & Azanil Fitri (Penulis) - Lawak Sekolah: Belajar Berkenalan


Reja Mus - Shootz! #4
Froggypapa - Super Safee #1
Azhar Abdullah - Liga Pendekar: Perikatan Adiwira
Siri Antologi Komik-M: Aku, Kau & Cinta #1


Aviltone - Hibrid #1
Afiq & Nazry - Misi 10A Plus
Foner - Smash20 #1



Tadatada - Komik Lee Chong Wei: Jejak Libasan Jaguh #1 + #2



Gina Yap Lai Yoong - Ngeri
Ain Maisarah - Impiana: Misteri Terbongkar

Dan, apa yang paling best adalah aku berpeluang untuk bergambar dengan seorang komikus dan juga vlogger yang terkenal dengan video parody Iklan Gangster di YouTube. Dan, orangnya adalah... ~turuturuturuu~


Aman Wan! *tepuk3*

Masa ni tengah ambik gambar masa Aman Wan tengah sibuk bekerja kat Kedai Pink Ain Maisarah sambil mempromosikan nomik terbaru hasil kolaberasi dengan penulis Ain Maisarah dan Azanil Fitri dengan tajuk,
Lawak Sekolah: Belajar Berkenalan. 




Dan, yang paling best. Aku dapat autograf dia~ YAY!!!! XD

Thanks, Aman sbb sudi luangkan masa semata2 nak melayan hasrat aku nak bergambar dengan kau walhal kau tengah sibuk masa tu. Ko sangat sporting, as always, bro~ Tq!

Okeh, itu aja. Buh-bye! 

0 comments: